lördag 21 juni 2014

Det var så dags!

Vi bor på landet och om någon ska komma hit och fram till rätt hus så är det detaljerad vägbeskrivning och några mobilsamtal som gäller...

Vi har de senaste dagarna haft Blocket-köpare på besök och fler hoppas jag att det blir - huset ska ju tömmas.

Kanske man borde sätta upp en skylt om husets nummer ialla fall..? Jag har många gånger funderat på det och hur man skulle lösa det. Hur ska man identifiera huset, som "kör rakt fram och vid skottkärran ska du svänga in!"?. Men jag vill inte ha en skottkärra vid vår infart...

Idag tog jag en gammal zinkbalja som det sedan några år växer bergenia i (på våren blommar där kungsängslilja så fint) och satte utanför häcken. Målade husnumret på (och passade på att välta ut hela j-a målarburken!) och har även petat ned den rosa stjärnpelargonen 'Fireworks Pink', en fröuppdragen alunrot Heuchera samt en variegerad hängväxt som jag otroligt nog har glömt namnet på, fy på mig! Mannen min sa bara att "jaha, kunde du inte ha kommit på det där tidigare!" Det är ju en dryg månad kvar till vi flyttar och vi har bott här i 15 år så jag är benägen att hålla med honom helt och fullt. :)






Nu behöver den bara växa till sig lite. Och så ska det bli spännande att se hur länge den och dess innehåll får stå kvar...

Men nu kan vi alla fall säga att "sväng in vid zinkbaljan som det står 117 på!".

2 kommentarer:

  1. Ha, ha, Du kunde ju alltid ta till latinamerikanska stilen av vägbeskrivning som säger: "sväng till vänster där det en gång i tiden fabrik xyz brukade stå" och säga: "sväng in i infarten vid vilken en skottkärra skulle ha stått". ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är faktiskt lite så det har varit hittills! Men min zinkbalja har fungerat KANON!!!
    Undrar dock hur det fungerar med en meter snö...

    SvaraRadera