söndag 29 juni 2014

Kartonger och kristallglas

Sitter här och samlar mod, ork och lust...

Lusten är lite låg just nu med det här uschliga vädret.
Orken - jamen, söndag förmiddag!
Modet att börja packa ned mina vackra Orrefors Chateau kristallglas i flyttkartonger med vetskapen om att nästa gång jag ser dem kanske dröjer och vilket skick de då är i beror på hur jag har packat dem.

Tänker i alla fall packa ned dem i mina fina linnehanddukar som till största delen bara ligger där i linneskåpet. Undrar varför man inte använder dem mer, i skåpet gör de knappast någon nytta. Men det där är något jag jobbar lite på nu när jag kastar och gör mig av med saker som jag sparat på, inväntat "rätta tillfället" - den där stunden som ju aldrig kommer när man är som jag är.

För att börja någonstans började jag med att göra en etikett:

Nu måste jag bara leta reda på bunten med etikettark som vi städade undan inför visningarna, annars blir det svårt att skriva ut och fästa på kartongerna...

Kanske borde göra en på spanska också!?

....

PS!
Nu har jag gjort det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar