torsdag 7 augusti 2014

Att resa med barn


När jag var liten satt vi (jag och mina två bröder) lugnt och stilla i bilen och tittade ut eller sov medan vi åkte Frankrike runt, vi tittade och lyssnade intresserat på allt historiskt och vackert vi upplevde utmed vår resa, all mat var god...

Mamma och pappa håller nog inte med det minsta, dock. Det var nog likadant som för oss nu.

Sonen säger:
Mamma, kan jag få godis?!
Jag är törstig/hungrig/kissnödig...
Är vi framme snart!??!?!

Vi säger:
Lägg i från dig plattan och titta på allt utanför! Du missar ju allt!
Sluta tjata!
Du får hålla dig en stund till...
Nu får ni sluta tjafsa! (Detta från mannen min och riktat till mig och sonen!)
Var är flygplatsen? Ni får åka själva! (Också från mannen min)

Det är verkligen avkopplande och underbart med semester, inte sant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar