fredag 15 augusti 2014

Semesterkänsla

Känslan av semester kan man få av de mest personliga eller udda händelser. Det klassiska måste vara att sitta på badhandduken vid stranden och se ut över havet (el poolen), för andra är det känslan av när tältet är upprest, madrasserna uppblåsta, alla är lugna, vinet och baguetten smakar hur delikat som helst och det kostade bara 30 kronor - tillsammans!!!

Jag håller med om båda men på något sätt är semesterkänslan för mig total när vi har spenderat en dag vid vattnet, kommit upp på rummet/lägenheten och duschat och förbereder oss för kvällen. Jag häller upp ett glas vin eller sangria, några oliver i en skål, kanske en ostbit... och sedan sitter jag på altanen/balkongen ifred och målar naglarna!

Kanske udda men det är så sällan jag nu målar naglarna och under badsemestern blir det inte samma slitage på dem (inga fingrar i jorden!) så då brukar de ju bli lite mer välmanikyrerade. Och så blir det så snyggt mot solbrännan!
Dessutom kanske man vågar sig på en annan kulör! En som man aldrig skulle använda under resten av året...

Vad får dig att känna den där riktiga semesterkänslan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar