tisdag 2 september 2014

Marknadsdag

Jag har tjatat sedan vi kom hit för tre veckor sedan att jag vill undersöka närmare vad dessa marknader är för något, de vi har sett hittills har egentligen mest varit fyllda med souvenirer.

Idag lyckades jag äntligen få med mannen min!

Varje tisdag kl 9 till 14 är det marknadsdag i Fuengirola. Då fylls Feriaplatsen med stånd efter stånd fyllda med väskor, kläder, kepsar, badkläder, hattar, skor, solglasögon, leksaker, krimskramssmycken och mycket mer. I den mittersta "gatan" är det frukt, grönsaker, kryddor, godis, inläggningar av oliver mm - doften är underbar!

Min nya sockerskål!
Tyvärr blir inte färgerna riktigt rätt på fotot.
Jag hade sagt till den motvillige mannen min att vi skulle mest kolla runt, köpa lite frukt för det var slut hemma. Det första vi köpte var en keps till honom... Sedan köpte vi även en solfjäder, en riktigt spansk skål att ha socker i (trött på min plastburk på bänken), ett hårspänne till mig, några andra småprylar samt sedan då även en massa frukt och grönsaker! Svårt att sluta köpa allt det goda som är så billigt!

Tydligen är det marknad på lördagar också men då är det även loppisar vilket kan vara nog så intressant!

Det måste man ju undersöka närmare!

2 kommentarer:

  1. Har en väska och ett par skor från den marknaden :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas de används! Risken är alltid att man köper saker på marknader (det var ju ett så bra pris!) och att det sedan blir liggande...

      Radera