onsdag 1 oktober 2014

Att reklamera en produkt

När vi kom hit provade vi först att ha våra mobiltelefoner som klocka vid sängen men nä, då ska man ju hålla på och pilla på dem för att se vad klockan är när man vaknar mitt i natten (varför man egentligen prompt måste veta det, det viktigare är ju att man inte försover sig på morgonen). Dessutom lyser de ju upp hela taket när man slår på dem.

Philips väckarklocka
Bilden lånad av tillverkaren
Nä, tacka vet jag en hederlig väckarklocka! Och på Carrefour hittade vi och köpte precis likadan som vi slängt när vi tömde huset (kändes lite surt), den fungerade ju bra i all sin enkelhet.

Det kändes sedan jättebra att bara kunna kasta ett öga på väckarklockan, konstatera att det är mitt i natten och somna om.

Men när vi flyttade för en dryg vecka sedan började den plötsligt krångla i displayen så idag åkte vi med den till Carrefour för utbyte.

Vi gick till disken för Customer Service där en kvinna fyllde i en blankett. Vi fick blanketten och ombads gå till Elektronikavdelningen. Men först gick vi genom "grindarna" in i butiken där en vakt tittade på kvitto och produkt innan hon nickade oss vidare mot Elektronikavdelningen. Där tog en annan kvinna hand om blankett, väckarklocka och kvittot, stämplade och skrev ned vad som var fel för att sedan gå och hämta en ny åt oss. Vi tog den nya klockan, kvittot och kopia på reklamationsblanketten och gick till kassan där vi visade för kassörskan (som var ny i tjänsten) som då ropade till sig en annan kvinna som kollade att allt var i sin ordning. Jodå, vi fick lämna butiken nu med den utbytta produkten...

När vi kom hem så packade jag upp den nya klockan, satte i backuppbatterier och nätsladden, jag beredde mig sedan på att ställa in tider, radiokanaler och alarm. Jag hann dock inte så långt för jag kunde snabbt konstatera att den nya väckarklockan var trasig i displayen den med!

Nu blir det en ny vända och träffa fem till Carrefour-anställda.

Nästan enklare att köpa en ny...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar