söndag 26 oktober 2014

Benalmádena Taxi

Igår hade vi bestämt att vi skulle till Benalmádena Marina och äta middag! Och vi skulle ta taxi. Så vi gjorde oss lite fina och när vi insåg att det blir inte bättre så ringde jag på taxi, jag hade ju numret inlagt på mobilen sedan mina tidigare samtal med dem när det var Feria. Lite visare av erfarenhet så skulle jag också be om att få någon som tog kreditkort för som vanligt var kontanterna slut.
- Hallå, svade hon som lyfter på luren till Benalmádena Taxi.
- Hej, jag skulle vilja ha en taxi till... (och vår adress), sa jag på spanska.
- OK, säger hon och slänger på luren.

Öh.... Jag var inte färdig...!

Men taxin kom på tre sekunder, självklart var hans kreditkortsläsare oladdad så han fick skjutsa oss till en bankomat vid marinan, mannen min sa till honom att stoppa taxametern medan jag hoppade ut och plockade ut pengar.

När vi tog taxi hem tror jag inte vi brydde oss om att fråga chauffören efter kreditkortsbetalning, vi bara sträckte fram en sedel när det var dags att hoppa ur hemma igen.

Undrar om det hjälper att skriva sura brev/mail till Benalmádena taxi? Nu är vi ju i Spanien så jag tror inte det men man kanske skulle försöka...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar