fredag 10 oktober 2014

Shopping shopping shopping!

För några dagar sedan var mannen min och jag iväg för att hitta lite nya kläder. Vi hade på väg till IKEA i Malaga sett att det låg ett köpcentrum där i närheten som vi önskade inspektera närmare: Plaza Mayor.

För många år sedan var vi i Florida, USA, och att kliva in i detta köpcentrum var som att komma dit, till Florida! Kanske lite kombinerat med Barkarby Outlet, hur hysteriskt det än låter. Men samma typ av byggnader och butiker som i Barkarby och värmen, lukten och atmosfären som i Florida... Och att en paus med kaffe och munk vid "Dunkin' Coffe" var verkligen pricken över i:et! Jättegott espressokaffe med varsin fylld munk för ringa 4,60 €, drygt 42 kr!

Zara Home bäddset "Flowers"
Har lånat bilden från dem.
Mannen min fyllde på sitt klädförråd en del, jag tar mitt en annan gång. Jag hittade en ursnygg klänning i "OP-stuk" men det var ett fel på den och surtjejen vid kassan ville inte sätta ned priset så då fick det vara - tyvärr.

Som mannen min sa, hit bör jag åka med mamma, brorsdotter nr 1 och svägerska i jul när de alla (förhoppningsvis) kommer och hälsar på! Herrarna får ta hand om de små brorsdöttrarna...

Vad jag skulle komma till egentligen var att de har där Zara Home och åhh! Vilka fina saker! Vi tittade in i butiken för att vi borde köpa några påslakan (och en mysig pläd). Dessa lockade ju men tyvärr kan jag inte påstå detsamma om priset. Men åhhh.. så vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar