måndag 6 oktober 2014

Väckarklockan - del 2

Om det är någon som undrar så har vi en ny väckarklocka ståendes vid min säng nu.

Min andra vända till Carrefour cementerade bara deras rutiner: blankett vid servicedisken, kontroll av vakten på väg in, utbyte av kvinnan (Nåja...jag har döpt henne till Butch - ber om ursäkt till alla regnbågare) på hemelektronikavdelningen (endast utbyte eller reparation - absolut inte pengar tillbaka eller helt annan produkt då det gått +15 dagar) till ny förpackning och nu kollade hon på min begäran/krav att den verkligen fungerade. Sedan vidare till kassan och därpå säkerhetsvakten.

Nu blir vi åter väckta på avsedd tid på morgonen.

Much ado about nothing... Kanske jag skulle döpa om hela bloggen till det! :)

Jag vet att det verkar som att jag gnäller konstant men det gör jag faktiskt inte. Jag jublar emellanåt, skrattar så tårarna rinner (senast idag då jag trodde ett skosnöre var en orm men det är verkligen en annan historia!) och blir dödstrött ibland.

Men så är ju livet - oavsett var!

2 kommentarer:

  1. Hola och Ha ha. Kul blogg tillbaka på dig ;)

    Tyvärr bor du lite för långt från mig för att jag ska köra förbi någon natt och knipsa ett skott från din vita hibiskus ändå... Man vet aldrig! Den är begärlig minsann. Kul att hittat hit och kul att du hittat till mig. Lite av "Grannar i två länder", man kanske behöver dra ut på ordet "grannar" men "jag har mina principer. Och passar dom inte? Så har jag andra.".
    På återseende!

    //MariaUlrika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra princip, det där!
      Om den ännu lever är hibiscusen i Sverige så det blir rackarns långt för ett skott. ska hålla ögonen öppna efter en vit i alla fall här nere.

      Radera