lördag 24 januari 2015

Nu är det snart klippt igen - hoppas jag

Som nämnt tidigare är jag ingen frekvent frisörbesökare, direkt! Jag tror att det till viss del hänger ihop med att jag har råkat ut för lite för många dåliga klippningar och då går jag inte dit igen, måste hitta en ny frisör... Åh, fy så jobbigt! Jag är ju rätt lat...

Men nu var det ju ett tag sedan! Och jag måste åter ta tag i detta. Vis av erfarenhet så går jag ju inte tillbaka där jag var senast utan nu är det att hitta en ny som gäller.

För någon vecka sedan åt jag frukost med ett gäng mammor från skolan och vi kom in på det här med frisörer. Fru Torreblanca hade nämligen fått tag i en svensk tjej som skulle klippa henne.
- Jag trodde du skulle ha klippt dig nu under julen, sa jag.
Undrar var jag lånade den bilden, tro!?
- Nä, hon var full.
Vi tittade på varandra runt bordet...
- Var hon FULL?
- Ja, alltså fullbokad...

Sedan hade vi roligt åt det ett tag! Livet är så mycket roligare när man är lättroad!

Vad jag skulle komma till via denna omväg var att det var flera som ville ha tag i en ny frisör och det lät som att alla var ute efter att komma i kontakt med Fru Torreblancas fulla frisör eller att gå till salongen med de svenska frisörerna i Fuengirola.

Jag satt tyst. Nog sjutton borde det finnas en spansk frisör som kan lite engelska och som ska klara av att klippa till ett svenskt fjunigt och tunt hår till en någotsånär vettig frisyr! Jag menar, jag har ju flyttat hit för att acklimatisera mig, inte att fortsätta leva som om jag vore i Sverige.

Missförstå mig inte, jag tycker att det är jättebra att salongen med svensktalande personal finns! De är säkert jätteduktiga! Kanske jag hamnar där själv till slut. Men just nu är jag mest nyfiken på den spanska världen (om den nu ens finns här på Solkusten).

Så nu har jag börjat samla lite bilder i telefonen så att jag med dessa kan visa om orden tryter, att visa med händerna är inte alltid så lätt (uppenbarligen!).

Jag får väl avrapportera sedan när den spanska klippningen nr 2 har skett...

Må det inte dröja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar