torsdag 19 mars 2015

Än ska vi inte bada

Idag känns ett dopp i havet eller i poolen ganska avlägset, i alla fall om man jämför med hur det kändes förra veckan och vår promenad upp till poolen.

Idag öser det ned, det gjorde det mitt på dagen igår med. Undrar om "de" inte sa att det skulle spöregna imorgon också...

Men det är faktiskt rätt mysigt att sitta här vid datorn och höra hur det plaskar på terrassen, vrida lite på huvudet och se ut över havet.

Undrar hur kallt det är i vattnet nu?

Lite lustigt känns det allt att sitta och skriva ett inlägg i en blogg som heter Sol som sol? idag. Men det gör det inte de andra ca 330 soldagarna på året, i och för sig!

Och positivt tänkande: poolen fylls på!

Nu ska jag röra ihop min kladdkaka, det är ju Día del Padre idag här i Spanien!

Mamma, kan du ge pappa en kram ifrån mig?

6 kommentarer:

  1. Jättegrattis till att du vann veckans besökstopp, det är du verkligen värd!
    Kram mamma
    PS pappa har fått en extra kram från dig på spanska fars-dagen och skickar en tillbaka med många grattis.DS

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!
    Så spännande det blev!

    SvaraRadera
  3. Här regnar det också. Jag visste att det skulle regna, utan att kolla vädret, eftersom tvättkorgen började bli full. Det var för tre dagar sedan. Nu börjar det bli akut med brist på ren tvätt och det ska regna i åtminstone ett par dagar till. det är alltid så. För det går inte att tvätta och torka tvätten när det regnar då den måste hänga utomhus och torka. Suck. Idag blev jag av med ena paret byxor. Går inte att använda innan tvätt.Jag bryr mig inte om kisspölarna, mjölk/banan/gröt/puréfläckarna, det är väl sådant man får av en liten, men idag satte sig katten i knät och han hade just varit på lådan, och du milde vad byxorna luktar nu...

    Öhm, ville du veta detta? :-)

    SvaraRadera
  4. Haha, har haft katter i hela mitt liv!

    Och jag hade nästan samma problem som du, lyckades tvätta en maskin innan regnet kom, det fick hänga ute ca 1 h innan det droppade så då fort som fasen ut och riva ned det så inte man får tvätta bort sanden också! Nu hänger det och är väl torrt i gästrummet.

    Fy för att vika och lägga in tvätt i skåpen!

    SvaraRadera
  5. Hmn, jag var trött där, men du vet ju att jag har en liten unge och kissfläckar och mjölkrester och grejer kommer från den... :-) Utom sista kattfläcken då. Hm. Jag kanske borde lämna ämnet?

    Vika tvätt är en väldigt, väldigt tråkig syssla.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag undrade just vilken slabbermaja du var. Hur svårt är det att äta en banan, liksom! Haha!
      Nä, jag vet mycket väl vem som är orsaken till fläckarna.

      Och så borde jag ha skrivit fy KATTEN för att vika och lägga in tvätt i skåpen...

      Radera