måndag 23 mars 2015

En iskall en

Bild lånad från IKEA
Vännen Fru Australien kom i förra veckan med ett så jättebra tips som jag måste sprida vidare!

Det här med isbitar. De smälter ju så fasligt fort där i vattenglaset så vattnet är snart varmt igen även om det inte är direkt varmt här i Spanien just nu. Men om man i stället för tre små gör en stor isbit! Då tar det längre tid för den att smälta!

Fru Australien tog helt enkelt plastglas från IKEA, hällde vatten i dem (inte ända upp) och ställde i frysen. Problemet kommer ju då sedan om man inte har tillräckligt stora glas. Men då kan man smälta isbiten lite under rinnande kallt vatten.

Själv har jag tagit små plastformar som det varit mumsig chokladmousse i. Jag hade sparat dem för att jag hade tänkt plantera om blommor som står på tillväxt men jag kan köpa mer efterrätter för än är det inte omplanteringsdags.

Däremot måste jag skärpa mig med det där vattendrickandet... Tänk vad hopplöst svårt det är att komma ihåg att dricka vatten. Varje dag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar