måndag 22 juni 2015

Dagens flytt


Tänk att man alltid ska tycka, tänka, ha åsikter och gnälla om allt...

Var det verkligen tvunget att vara 30 grader idag? Just idag? Nu då vi skulle flytta?
Men allt gick ändå bra! Vi hann t o m några dopp i poolen - både vid radhuset och vid villan!

Man & van som hjälpte oss slet i värmen. Till slut frågade jag honom om han hade druckit något (vätska, vatten...) och nej, det hade han inte. Så han hällde i sig den läsk jag erbjöd honom. Phu! Var nästan lite orolig där ett tag. T o m sonen kommenterade att flyttgubben var vääldigt röd i ansiktet

Så nu ligger vi här. I våra nya sängar. Mannen min har precis somnat med sin platta framför sig. Det är dags för mig att somna, jag med.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Bra jobbat!
    Vilken tur att flytten skedde nu och inte kommande helg, för då ska det bli 40 grader! I alla fall här i Sevilla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jisses, här är det varmt! Fast "bara" kring 30. Vi måste köpa ett ordentligt parasoll...

      Radera