fredag 28 augusti 2015

Grävt och rensat

För övrigt en perfekt kattoalett har det uppmärksammats
av både katt och våra näsor.
Jag skrev ju innan om att jag tänker göra om en del av gräsmattan till ett litet trädgårdsland! Det går inte så fort i värmen (tur man har den att skylla på!) men nu är i alla fall halva rensat. Jag har dock lite problem med att det är ett vackert gräs som är väldigt levnadsglatt och har små knölar överallt och ur dessa kommer det komma nya små plantor. Men knölfritt kommer det inte att bli, knölarna i ens liv är alltid för många. Det gäller bara att rycka i dem och därmed suga musten ur dem!

Idag gjorde jag ett litet ryck under molntäcket. Visade glatt resultatet för mannen min. Han undrade just vem som låg begravd där!

Och det är då jag också ser det. Herrejisses! Imorgon får jag nog sätta fart med den andra halvan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar