söndag 29 november 2015

En andra första Advent!

Ja, det är ju faktiskt den andra julen i Spanien som är i antågande!  Och precis som förra året så är bestyren i full gång.

Idag har jag:
* Skjutsat sonen till ett kalas
* Överlämnat två beställda flaskomtag som ska ges bort i julklapp
* Köpt en massa julpysselgrejor i en kinabutik
* Bakat säsongens första lussebullar. De bidde väldigt goda så det blir nog fler omgångar.
* Gjort fina - men kanske lite för eldfängda - små ljusfat av bottnarna till PET-flaskor! Får helt enkelt hålla koll på dem.
* Satt upp fyra blockljus i mina små PET-fat på spiselkransen
* Gjort glöggessence enligt helt eget huvud och det måste vara ettt rätt bra huvud emellanåt för oj så gott det blev! (Jag ska lägga in receptet senare, inte just idag dock.)
* Börjat med 24 små fina paket till sonens Adventskalender.
* Tänt det första ljuset, ätit lussebullar och druckit glögg

Så lite duktig känner jag mig allt... Nu ska jag fortsätta med paketen!

Edit 20115-11-30: har lagt in länk till receptet nu!

4 kommentarer:

  1. Jösses vad effektiv du har varit! Jag blev lite matt här bara av att läsa om allt du har gjort... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jisses! Jag blev nästan matt själv när jag läste igenom.

      Och senare kom jag på att jag ändå missat några saker. Hann t ex sy upp en gardin också. För hand!

      Radera
    2. Oj, oj, oj... Fast jag brukar sy det mesta för hand, faktiskt. Trots att jag gnällde med mig symaskinen i bilen när vi flyttade hit. Den står i garaget och har förmodligen rostat vid det här laget :-)

      Radera
  2. sv: Lavendeln är ju där till höger i bild. Anders är till vänster. ;-)

    (Jag kallar alla blommor och växter för lavendlar. Enklast så... :-D )

    SvaraRadera