tisdag 19 januari 2016

Det larviga - akt 4

Bilden hade blivit finare om jag tagit
bort spännbandet men nä tack!
Egentligen har det inte hänt något förutom att det är fler och fler processioner kring vårt hus - både av larver och grannar!

Igår bankade det på dörren på förmiddagen. Fyyyy vad jag hatar dörrbankare. Eller dörrknack, heter det väl egentligen. Känns som att polisen bankar på dörren och ska in! Men det var ingen polis, det var grannarna tvärs över, spanjorerna.

Fru Spanjor förde talan även om jag tror att han var bättre på engelska. De undrade om vi visste något om alla larverna och jag berättade vad jag visste, att det är på gång att tas om hand. Vi bytte telefonnummer och jag lovade höra av mig om - eller när, egentligen - jag fick mer information ifrån damen på advokatbyrån.

Trevliga grannar! Trots att deras stackars hund ylar i sin ensamhet...

Senare på dagen bankade det igen! Då var det grannen nedanför oss, Fru Holland. Hon hade imorse pratat med Herr och Fru Spanjor (innan de pratade med mig) och hon ville bara kolla att vi visste om att de där larverna inte är att leka med. Jodå, det visste vi ju allt! Varpå jag frågade om hon visste att deras små giftiga borst sprids med vinden, men hon trodde precis som jag att det var några dm eller så. Och så informerade jag henne om att besprutningen skulle göras osv. Så hon skrattade lite, hon kom för att informera mig och det var i stället jag som informerade henne!

Trevlig granne! Trots hundfan som skäller konstant ...

Imorse bankade det igen men det hade inget med larverna att göra, det var bara larvigt. Jehovas stod där med hatten i handen. Då var det jag som bankade igen dörren.

Hur som helst.

Idag stod det åter bilar utanför det infesterade huset, jag satte en lapp på advokatfirmakvinnans bil (vill inte gå upp i det huset just nu!) och hon ringde mig nyss. På torsdag eller fredag ska de troligen spraya, hon skulle återkomma med en exakt tid när hon hade den.

Ja, nu får de gärna rappa sig på. Jag vågar knappt gå ut där till mitt lilla land längre!

Oj! Måste ju köpa plast att täcka landet med! Jag får väl sparka mig ned till kinabutiken för någon bil har vi ju inte än.

2 kommentarer:

  1. Usch vad otrevligt med dessa larver och sen ovanpå det folk som banka på o skall snacka om det räcker väl med larverna. Hoppas att det löser sig snart.
    Hälsningar Birgitta S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, det löser sig nog på ett eller annat sätt. Det brukar ju göra det.

      Radera