fredag 6 maj 2016

Vädret i april 2016

På väg mot högre höjder!
Bilden är roterad för jag tog den "lite" snett,
inte lätt med allt som lutar här.
Ena dagen långbyxor och långärmat, andra dagen solklänning och flip-flops. Riktigt aprilväder, helt enkelt! Fast utan snö och slask ...

April 2016
 1, 18° C, sol, blåsigt
 2, 18° C, sol, några moln
 3, 18° C, sol, blåsigt
 4, 15° C, regn
 5, 17° C, sol, moln, blåsigt
 6, 22° C, sol, blåsigt
 7, 22° C, sol
 8, 21° C, sol, blåsigt
 9, 20° C, sol
10, 19° C, sol, en skur
11, 19° C, sol, några moln
12, 18° C, mulet, några droppar
13, 20° C, sol, några droppar
14, 25° C, sol
15, 25° C, sol
16, 25° C, sol, några moln
17, 20° C, mulet, några droppar
18, 22° C, lite mulet, några droppar
19, 18° C, regnskurar
20, 19° C, sol, regn
21, 19° C, mulet, regn
22, 19° C, sol
23, 26° C, sol, moln, blåsigt på kvällen
24, 27° C, sol
25, 22° C, sol
26, 23° C, sol
27, 27° C, sol
28, 26° C, sol, lite moln
29, 20° C, mulet, några droppar
30, 20° C, mulet


Månadens snittemperatur dagtid: 21° C

Vad gäller blåsigt: det blåser nästan alltid lite här på Solkusten. Har jag skrivit blåsigt så har det verkligen blåst!

Och som tidigare, det här är helt hur jag har uppfattat det och vad vår väderstation här hemma har sagt till oss. Vädret i Málaga eller Marbella kan skilja sig åt en del mot hur vi har det här i Benalmádena.

Planen är att göra en sammanställning efter varje månads slut och det finns sedan januari 2015. Klicka på etikett Väder för att hitta de andra. Till sist, en titt på när solen gick upp och sedan ned den första dagen i månaden:


Amanecer - gryning
Salida del sol - soluppgång
Cenit - zenit
Puesta del sol - solnedgång
Anochecer - skymning

7 kommentarer:

  1. Vi hade runt 30 - 35 nästan hela april. Men å andra sidan var vi inte hemma... :-)

    SvaraRadera
  2. Vi har haft regn, sol, blåst, regn och sol..... Ja, jag kan bara instämma. Konstigt Maj väder i Andalusien. Vi är minst två att känna så. Kram på dig

    SvaraRadera
  3. Säg som så - jag skulle vara otroligt glad om jag fick ditt aprilväder i juli här hemma. Tror nog inte det;-)

    SvaraRadera
  4. sv: Jag tänkte onekligen på dig och din parkering när jag såg bilarna på trottoaren igår... ;-)

    SvaraRadera
  5. Det är väl högst begripligt att vädret sägs vara världens vanligaste samtalsämne.

    SvaraRadera
  6. Visst skiljer sej vädret mycket inom nära geografiska områden. Ofta blåser det på våren.
    Ha en fin weekend!

    SvaraRadera