söndag 23 oktober 2016

Skyltsöndag nr 33 - Kroppskontroll

Mannen min tittade på hyllan med ekologiska varor på Carrefour och började skratta.


Moo free? Det är alltså en serie chokladprodukter som är laktosfria, mu-fria så att säga. Men jag undrar hur i hela friden de tänkte när de gjorde den där förpackningen. Jag tycker det ser ut som en katt som har ont i magen och som skuldmedvetet går ifrån en hög som den lämnat bakom sig allt medan flugorna redan har börjat surra runt den. De andra i serien var inte så mycket bättre, den här var dock mest fotovänligt uppställd.

OK, jag visar den andra bilden också även om den inte är så bra:



Trevligt med en mushög, också. Och den lilla musflickan går generat därifrån medan flugorna (är egentligen fjärilar) surrar över högen (som visar hur innehållet i förpackningen ser ut).

Eller är det ett helt medvetet grepp? Att visa generade och skuldmedvetna djur för att de är laktosintoleranta? Hmmm ...

~ ☺ ~

Jag råkade på denna skylten på Pinterest för någon dag sedan:


Nuestro cuerpo es capaz de todo. Es nuestra mente a quien tenemos que convencer.
Vår kropp är kapabel till allt. Det är vårt sinne som vi måste övertyga.

Tänkte på den när mannen min och jag pratade med en pappa på skolan. När ungarna började drälla ut ur klassrummen reste han sig mödosamt ur fåtöljen.
- Träningsvärk! Jag glömmer bort att jag är över 50 och kan inte göra samma saker lika lätt längre, sa han och grimaserade.

Så sant, så sant!

Den där skylten är helt felaktig! Det är min kropp som behöver övertygas, mitt sinne vet det redan! I mitt sinne kan jag med lätthet fortfarande stå på händer, hjula, gå ner i spagat och allt det jag kunde för ... hmmm... 30-35 år sedan.

~ ☺ ~

Vill du se fler skyltar och annonser kan du klicka på etikett Underhållande här i bloggen.
Och glöm inte bort att kika in på förvaltaren BP's Skyltsöndag! Här är alla medverkare.

18 kommentarer:

  1. PR-avdelningen på moo free behöver nyrekrytera.

    Det är väl härligt att i sinnet fortfarande kunna "allt det där".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det härligt men man blir så överraskad när man upptäcker att nähäpp, det går visst inte längre. Attans också!

      Radera
  2. Vi brukar också tro att vi jan träna som förr. Sen slutar det med ryggskott och huvudvärk... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag läste det! :)

      Skylten är för övrigt från något träningscenter, glömde skriva det.

      Radera
  3. Hahaha! Så din man är också bloggdresserad vid det här laget! Å du hade rätt - den förpackningen fick inte bara honom att skratta utan även mig:-))))
    Å vad gäller sista skylten så håller jag (tyvärr) helt med dig.

    1 000 tack för toppen skyltning och länkarna:-)

    Den där katten kan ju också se skuldmedveten ut bara för att h*n äitit godis;-)

    Designen på alla förpackningar är aningen konstig tycker jag. Musen är ju helt klart en tjej klädd i rosa. Så cranberries är inget att köpa för killar alltså...

    Du ser - din skyltning engagerar min hjärna och som grafisk formgivare är man ju aningen arbetsskadad om man säger så.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet, man börjar fundera. Det är därför som jag undrar om det är ett medvetet grepp. Men vem ska det locka?

      Åh herre jisses, det finns en hel serie med produkter:
      http://www.moofreechocolates.com/dairy-free-chocolate/products

      De har vunnit en massa priser men som tur är inte för det grafiska. Puh!

      Radera
  4. Haha! Jag tittade bara på bilden först och trodde det var kattgodis? :-)

    Min kropp har aldrig varit kapabel till särskilt mycket, hur mycket jag än försökt övertyga den... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag säger ju det, skylten är fel. Det är inte sinnet, det är kroppen det är fel på.

      Radera
  5. I mitt huvud, så kan jag allt. Fortfarande! Det är bara det att jag inte fixar att städa alla rummen på en dag, ett utrymme i taget. Säger ryggen.
    Tack för en rolig skyltning!
    Skyltsöndagskram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Duktiga du som i alla fall städar! Tycker mannen min. :)

      Radera
  6. Rolig skyltning! Ett gott skratt fick jag helt klart " moofree"...
    Och man kan ju undra...
    Men jag skulle inte köpa en förpackning för att de var speciellt tilltalande.
    Sista skylten om vad kroppen är kapabel till kan ju ses på flera sätt.
    Inser att om jag fortsatt träna smidighet så hade jag nog varit betydligt mjukare i kroppen än vad jag är idag. Men styrkan, den finns glädjande nog kvar. Nåja, en del av den i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Grejen är ju att jag är fortfarande rörlig, till och med väldigt rörlig. Men sedan uppstår vissa situationer där man inser att vad 17, varför funkar inte det nu då!
      Och som du säger, egentligen beror det nog mycket på styrka.

      Köpte mig ett underlag för att sätta igång med min pilates igen - perfekt för mig som behöver hålla upp en lång rygg - men sedan fick jag halsfluss och ja, där står rullen på golvet...
      Jag

      Radera
  7. Jag håller med dig, sinnet behöver ingen överbyggning alls, det stannade någonstans runt 27...(hm...) Det är liksom bara vissa andra delar av min lekamen som inte förstått det ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så! Fast jag tror jag stannade lite tidigare, 23 eller så.

      Radera
  8. Hej

    Vid första anblicken tyckte jag att det såg ut som kattmat:)

    Har köpt en ny cykel, den har stått i cykelrummet som ett dåligt samvete ett par veckor. Igår blev premiärturen och idag kan jag knappt gå. Mitt dåliga knä och fot blev sämre. Där fick jag för att jag skulle motionera lite.

    Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varför tror du jag låter pilatesmattan stå där i hörnet?

      Radera
  9. Verkligen lustiga förpackningar, haha!!!
    Ja, man blir inte vigare med åldern....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, hur tänkte de egentligen? Gällande båda, faktiskt!

      Radera